Nietsdoen in Ha Long City

8 augustus 2017 - Halong Bay, Vietnam

Dinsdag 8 augustus

We hebben besloten om de uitgestelde vlucht te nemen. Dat betekent dat we een dag langer in Ha Long City blijven en een dag korter in Dalat. De taxi is verzet en het hotel is geïnformeerd.

Dalat gaan we dan eigenlijk niet zien want daar zullen we 's avonds aankomen en 's morgens om 08:00 weer vertrekken. We hadden toch via Dalat moeten vliegen naar Mui Né dus daarvoor maakt het niet uit. En we met taxi een aantal dingen bekijken onderweg naar Mui Né dus dat wordt vast ook weer een interessante tocht.

In Ha Long City is eigenlijk niets te doen behalve tochten over de baai, en die hebben we al gemaakt. Als je tenminste niet naar het pretpark wilt, maar daarvoor zijn we niet in Vietnam natuurlijk. Vandaag wordt dus een dagje lezen, luieren en zwemmen in het hotel. Ook prima voordat we het laatste stukje van de reis gaan maken.

In het hotel is overal airconditioning. In de andere hotels waar we zaten was dat vaak alleen op de kamer en niet op de gangen. In de eetzaal is het zelfs zo koud dat Julia haar fleecevest aantrekt. Als we even het hotel uit gaan om te pinnen en te lunchen slaat de warmte direct weer op ons neer. De weer-app geeft een gevoelstemperatuur van 40 graden aan. En gek genoeg is dat best even lekker. Kennelijk zijn we in die drie weken gewend geraakt aan deze warmte en missen we het als die er even niet is.

Voor de lunch gaan we naar een pizza-restaurant aan de andere kant van de brug. Ook aan die kant is er weinig te doen. De pizza is oke maar niet heel goedkoop. Tel er de taxi bij op en het zijn pizza's van goud.

Na de lunch zwemmen en lezen we tot het avondeten. En dan naar bed, morgen wordt een reisdag en dan kun je maar beter fit zijn.

1. Patty:
    10 augustus 2017
    Heerlijk, elke avond voor slapen gaan lees ik een stukje van jullie reis verslag. Ik herken veel van mijn reis naar Laos en Cambodja. Wat zijn het mooie landen. Kan niet wachten totdat Anna groot genoeg is
    Genieten jullie maar lekker en hou ons op de hoogte met jullie mooie verhalen. Liefs Patty