Door naar Hoi An

22 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

Zaterdag 22 juli

Om half zeven staan we op en gaan met de taxi naar het vliegveld. Can Tho International airport is een prachtige naam voor een schattig klein vliegveldje met vijf opstelplaatsen voor vliegtuigen. Alles ziet er prachtig en modern uit en er vertrekken maar liefst acht vluchten vandaag! Waarvan vijf naar Hanoi. Alles gaat zoals we op een vliegveld gewend zijn maar je snapt niet dat dit geheel kan bestaan van die paar passagiers per dag.

We stappen in het vliegtuig en zijn de enige buitenlanders tussen allemaal Vietnamezen. Charlotte haar achterbuurvrouw wil graag een selfie maken samen met Charlotte terwijl Anne-Lieke al voor de vlucht met een vietnamees meisje samen gefotografeerd is.

Rond half een komen we in onze hotelkamer in Hoi An aan. Hier blijven we een week. Aan de receptie is men supervriendelijk en we hebben een pracht van een kamer. Ruim, schoon, prima bedden en zelfs vers gesneden fruit in de koelkast!

Nadat we de kamer bekeken hebben lopen we naar de oude stad toe. Wat ademt het hier een compleet andere sfeer dan in Saigon en Can Tho. Toeristischer, maar toch opener, vriendelijker, relaxter. We lunchen met heerlijke broodjes bij een onooglijk zaakje wat we via tripadvisor gevonden hebben. We rekenen ruim vijf euro af :-)

Als we terugkomen is het heetst van de dag voorbij en proberen we het zwembad uit. Heerlijk om even de verkoeling op te kunnen zoeken!

Vanavond eten we heerlijk lokale gerechten in een vegetarisch restaurant... lang leve tripadvisor! Terwijl we daar zitten roffelt de regen behoorlijk op het dak en als we naar het hotel teruglopen is het al weer droog. Zo hebben we het graag!