Hoi An Old Town

23 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

Zondag 23 juli

Lekker relaxed uitslapen, dat hebben we gemist. Als iedereen wakker is en ingesmeerd met zonnebrand en deet gaan we het ontbijt uitproberen. Dat blijkt prima in dit hotel.

Deze morgen bezoeken we de Old Town, het centrum van Hoi An wat op de Unesco werelderfgoedlijst staat en nog grotendeels in originele staat is volgens de boekjes.

We bezoeken de Japanse overdekte brug en een paar pagodes. Ook daar zit verschil in. Waar de ene pagode verlaten is staat bij de volgende een monnik op wacht die erop let dat je eerbiedig gekleed bent en je evenzo gedraagt.

Alhoewel er veel toeristen rondlopen, zowel buitenlandse als Vietnamese, doet Hoi An behoorlijk authentiek aan. Sommige van die toeristen kunnen hun ogen niet afhouden van onze blonde meisjes en ze worden gevraagd en ongevraagd op de foto gezet. Soms wordt er zelfs een hele fotosessie aan gewijd.

Er zijn heel veel handwerkers aan de slag en wat met name opvalt is het grote aantal kleermakers in dit stadje. Tripadvisor komt zomaar met 140 stuks op de proppen!

Als we 's middags weer even afkoelen in het zwembad met een onderwater-zwem-wedstrijd worden de meisjes weer aandachtig gadegeslagen door een paar Aziatische vrouwen. Zo blond en zo'n gekke taal, dat is iets magisch voor ze.

We eten in hetzelfde restaurant als gisterenavond en gaan daarna op tijd naar bed.