Een dagje An Bàng beach

24 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

Maandag 24 juli

Na het ontbijt besluiten we vandaag naar het strand te gaan. De weersvoorspelling voor de tweede helft van de week is minder goed dus laten we het ervan nemen als het kan.

Op het strand komen de gebruikelijke verkopers langs...  zoals een mevrouw met sieraden... "very nice, cheaper than Hema". Hoe bedenk je het! "Doei doei!" zegt ze als ze verder loopt.

Het regent zo'n beetje de hele ochtend. Regen waar je niet echt nat van wordt en het is nog steeds 30 graden, dus je hebt er verder ook geen last van. Op de bedjes onder een dakje van palmbladeren is het helemaal droog.

Nu Anne-Lieke ook haar zwemdiploma heeft kunnen de meisjes heerlijk met zijn drieën de zee in. Naast ons zit een Nederlands gezin met drie kinderen waar we mee praten. We wisselen verhalen uit over hun en onze reis. Zij zijn in Bangkok begonnen en reizen compleet op de bonnefooi!

De bedjes op het strand zijn gratis op voorwaarde dat je iets gaat eten bij het bijbehorende restaurant. Het eten is niet geweldig, het ananassap is aangelengd met water en het is allemaal ook niet goedkoop. En wat genieten we van het luieren op het strand terwijl alles zes de kinderen samen in de branding spelen. We hebben een week in Hoi An gepland om uit te kunnen rusten voordat we verder trekken. Dit soort dagen is precies wat we voor ogen hadden!

's Middags klaart het weer op. Dat wil zeggen: het regent niet meer. De wolken blijven. En dat is maar goed ook! De temperatuur is prima en zo zonder zon kun je prima onder de parasol vandaan. De meiden hebben allemaal blosjes op hun wangen en "witte bikini's" aan als we om 17:00 weer in het hotel zijn.

Het weercijfer voor vandaag was een drie. Als dit een drie was, durven we de één die voor de rest van de week voorspeld is ook wel aan.

1. Marc:
    25 juli 2017
    Het ziet er geweldig en ontspannen uit! Het genieten straalt er vanaf. Mooie foto Wiljo met jou op het strand met de kinderen aan de hand! Volgens mij zijn jullie nog niet op de helft dus enjoy!