Van Ho Chi Minh City naar Can Tho

20 juli 2017 - Mekong Delta, Vietnam

Donderdag 20 juli

Na een koude douche bij gebrek aan warm water pakken we de tassen in en gaan ontbijten op de bovenste verdieping. Het ontbijt is eenvoudig. Daarna lopen we de stad in. Saigon zoals de locals de stad nog steeds noemen is warm en vochtig en de brommerchauffeurs hebben mondkapjes op tegen de uitlaatgassen. We lopen langs het Herenigingspaleis en bezoeken de Jade Keizerpagode.

14:00 uur. Het originele plan was om met de bus naar Can Tho te gaan maar na vier dagen onderweg te zijn geweest kiezen we ervoor een auto met chauffeur te huren voor deze rit.

We rijden een paar uur en zien golfplaten hutjes, marktjes, auto- en truckherstelbedrijven, tankstations maar ook fabrieken, een universiteit aan ons langstrekken. En we zien kokos- en bananenpalmen en akkers met allerlei producten. Het meest typisch zijn kleine monumentjes die en der op de akkers staan en wat naar later blijkt graven te zijn.

Het verkeer bestaat uit een paar personenwagens, vrachtwagens (Hyundai, Hino en Amerikaanse Freightliners) en enorme hoeveelheden brommertjes.

17:00 uur komen we aan bij ons hotel in Can Tho. Het staat nog net niet in de Mekong rivier :-). Na de rugtassen op de kamer te hebben gezet lopen we langs het standbeeld van Ho Chi Minh naar een restaurant op de boulevard met prachtig uitzicht over de rivier. Er tuffen bootjes voorbij en we drinken verse ananassap. Het is dan wel een touristenplek maar het eten smaakt er niet minder om.

Om 20:15 liggen we in bed. We zijn nogal wat slaap te kort gekomen de afgelopen dagen en morgen worden we om 05:00 uur opgehaald voor een boottocht over de Mekong Rivier naar de drijvende markten...

1. Karin:
    21 juli 2017
    Wauw wat een avontuur zijn jullie aangegaan! Zo jong en dan al wereldreizigers! Gaaf om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Geniet ervan! Beetje jaloers zijn wij wel xxx