Reizen naar Vietnam

19 juli 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Woensdag 19 juli

Ik ben het besef van dagen, dag en nacht al kwijt. We moeten om half zes op, zes uur ontbijt en half zeven in de bus. Vanmorgen komt er een 7 persoons Toyota voor 7 passagiers PLUS de bagage. In allerijl wordt een busje opgetrommeld en zijn we onderweg naar het vliegveld van Dubai. Inchecken, douane, bagage-controle (schoenen uit) gaan gesmeerd.

07:45 aan de gate, over een uur mogen we inchecken. Alles loopt ok behalve Sandra die wat duizelig is. Misschien het ontbijt niet lekker gevallen.

Geland net na 20:00. Naar de health check een formulier inleveren. Dan een visum ophalen. Paspoorten, uitnodigingsbrief en formulieren inleveren en dan wachten. Er zit een hele troep mensen maar eigenlijk verrassend vlot (drie kwartier of zo) wordt onze naam op zijn vietnamees afgeroepen. Een paar mooie plaatjes in ons paspoort rijker gaan we naar de douane die er nog een paar stempels bij kletst.

22:00 uur. In eerste instantie vinden we de taxi naar het hotel niet maar even later spot Julia onze naam op een papier. De taxi voor zeven personen blijkt een vijfzitter. Anne-Lieke op schoot dus, en we gaan naar het hotel.

Het verkeer hier is een chaos. Het stikt van de brommertjes en ze toeteren doorlopend naar elkaar. Er wordt tegen het verkeer in gereden maar toch lijkt het geen moment mis te gaan. Er zijn zelfs speciale stoplichten voor de mensen die op een kruispunt om willen keren.

Na het inchecken lopen we naar de Subway een paar huizen verder voor een broodje en daarna gaan we slapen. Iedereen is moe van het reizen en wil liggen en uitrusten.